Δραστηριότητες

Εκδρομή στη Τουρκία (Αϊβαλί - Altinoluk)
20/21 Ιουλίου 2002

Ο καιρός παραπάνω από τέλειος όταν στις 7 το πρωί του Σαββάτου μαζευτήκαμε 12 φουσκωτά σκάφη με 53 άτομα  για την πρώτη εκτός Ελλάδος έξοδο του Ο.Φ.Σ.Λ στη γειτονική Τουρκία. Μετά από αρκετή ώρα ταλαιπωρίας στις 8:30 οι πυξίδες των σκαφών έδειχναν πορεία 8ο  για το Αϊβαλί. Η μικρή απόσταση των 13 περίπου μιλίων καλύφτηκε άμεσα και σε λίγο βρεθήκαμε να περιμένουμε με τις ώρες στην εκπληκτική ομολογουμένως μαρίνα για την διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών. Η ζέστη ήταν αφόρητη και μόνο από αυτό συνειδητοποιείς αμέσως ότι άλλαξες ήπειρο!

Περιμένοντας τα χαρτιά και τα διαβατήρια κάναμε μια μικρή βόλτα στο Αιβαλί για τον κλασικό ντον-ντουρμά (παγωτό καϊμάκι) και κανένα φρούτο. Το Αιβαλί είναι μια από τις πιο γραφικές πόλεις της Τουρκίας με έντονο τον Ελληνικό χαρακτήρα δεδομένου ότι κατοικείτο από Έλληνες μέχρι την μικρασιατική καταστροφή. Ομως η τεράστια τουριστική ανάπτυξη στα απέναντι παράλια της Τουρκίας, έχει σαν αποτέλεσμα μια άναρχη δόμηση η οποία έχει  αλλοιώσει τον χαρακτήρα της περιοχής.

Κατά τις 2μμ και αφού το πήραμε απόφαση ότι δεν πρόκειται να πάρουμε χαρτιά και διαβατήρια, μετά από προφορική διαβεβαίωση ότι δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα, ξεκινάμε για το Altinoluk, μια πόλη στη βόρεια ακτή του κόλπου του Αδραμυτίου 15ν.μ από το Αϊβαλί. Το Altinoluk έχει αδελφοποιηθεί με τον Δήμο Γέρας της Λέσβου και στα πλαίσια αυτής της αδελφοποίησης έγινε η επίσκεψη αλλά και η προγραμματισμένη συνάντηση με τον Δήμαρχο της πόλης.

Μόλις προσεγγίσαμε το μικρό λιμάνι πλήθος κόσμου ήλθε να μας υποδεχθεί. Οι πιο πολλοί περίεργοι που μάλλον δεν είχαν ξαναδεί φουσκωτά σκάφη τέτοιων διαστάσεων. Η αλήθεια είναι ότι στην Τουρκία πουθενά δεν βλέπεις φουσκωτά σκάφη παρά μόνο κάτι tenders 2-3μ. Η πόλη δεν έλεγε και πολλά πράγματα και αποφασίσαμε να πάμε για μπάνιο μιας και λόγω ζέστης ήμασταν στα όρια της λιποθυμίας. Όλες οι γειτονικές παραλίες γεμάτες από χιλιάδες κόσμο και μόνο όρεξη για μπάνιο δεν σου ενέπνεαν. Τελικά με τη συνοδεία ενός Τούρκου γνωστού πήγαμε στην παραλία ενός ξενοδοχείου με καλή θάλασσα και επιτέλους δροσιστήκαμε.

Κατά τις 4:30 η πείνα ήταν αβάσταχτη. Επιστρέψαμε στο λιμάνι και πήγαμε κατευθείαν στο εστιατόριο που είχαμε κανονίσει να φάμε. Εκεί συναντηθήκαμε και με τον συμπαθή Δήμαρχο Ismail ο οποίος μας συνόδευσε στη διάρκεια του φαγητού μαζί με άλλα 2 μέλη του δημοτικού συμβουλίου της πόλης. Τα ορεκτικά ήλθαν αμέσως αλλά τα κυρίως πιάτα αργούσαν υπερβολικά σε βαθμό που κινδύνεψε η σωματική ακεραιότητα των μελών του Δ.Σ του Ο.Φ.Σ.Λ.

Στις 7:30 αναχώρηση για το Αϊβαλί.  Αρκετοί συνέχισαν και με βραδινή έξοδο, ενώ οι υπόλοιποι άραξαν στα δωμάτια τους.

Το πρωί της Κυριακής το πρόγραμμα ήταν ελεύθερο. Όλα τα σκάφη πήγαν για μπάνιο σε γειτονικές παραλίες. Χρειαζόταν πάντως πολλή προσπάθεια για να βρεις ήσυχη και καλή παραλία. Μερικοί ανακάλυψαν και κάτι νεροτσουλίθρες που εκτιμήθηκαν ιδιαίτερα από τα παιδιά (και όχι μόνο). Επιστρέψαμε το μεσημέρι για φαγητό και στις 6 αναχωρήσαμε για την Μυτιλήνη.

Ο καιρός είχε αγριέψει και σε μερικά σημεία της διαδρομής ίσως ήταν και 5άρι με αποτέλεσμα τις διαμαρτυρίες μερικών γυναικών που είχαν καλοσυνηθήσει από τις λαδιές της προηγούμενης μέρας.  Άφιξη στη Μυτιλήνη και άρχισε πάλι η ατέλειωτη γραφειοκρατική και χωρίς ουσία διαδικασία η οποία μας καθυστέρησε μέχρι τις 9:30 το βράδυ.

Τελικά τα συναισθήματα ήταν ανάκατα. Ναι μεν περάσαμε καλά αλλά η γραφειοκρατική ταλαιπωρία ήταν μεγάλη ιδίως όταν την κάνεις για ένα μόνο Σαββατοκύριακο.